maandag 12 december 2011

MOVIE TIME!

Het is weer zo ver om een Movie Time artikel te plaatsen. Zoals jullie al van me weten, ga ik elke week naar de film, de ene week zie ik meerdere films dan de andere week. Dit keer hoor je mijn mening over de volgende films: The adventures of Tintin The secret of the unicorn, Real steal, Dreamhouse, Abduction, Whats your number?,


The adventures of Tintin: The secret of the unicorn

 De nieuwsgierige reporter Kuifje en zijn trouwe hondje Bobbie ontdekken dat een model van het prachtige oude zeilschip 'De Eenhoorn' een geheim met zich meedraagt. Meegevoerd in een eeuwenoud mysterie, krijgt hij het aan de stok met de boosaardige Sacharin, die weet dat Kuifje een belangrijke aanwijzing bezit naar de grote schat van de snode piraat Scharlaken Rackham. Geholpen door de moedige Bobbie, de onstuimige kapitein Haddock en de stuntelige detectives Jansen en Janssen, reist Kuifje de halve wereld af, constant op de hielen gezeten door de vijand. Hij moet slimmer en sneller zijn dan de rest om het Geheim van de Eenhoorn te ontrafelen...

Mijn mening:

ik ben nooit echt fan geweest van Kuifje, mijn vader vond het vroeger echt heel leuk hij had er ook boeken van. Juist om deze reden wilde ik graag de film zien, omdat ik wist dat als me vader nog geleefd had hij er ook graag heen wilde. Ik kan me voorstellen dat deze film voo echt animatieliefhebbers en kinderen spannend gevonden kan worden, er zaten zeker leuke momenten in. Het mooiste vond ik aan deze film dat Spielberg besloot om het te maken met digitale animatie's waardoor de film er mooier uit kwam te zien, en het voegte echt even wat extra's toe aan deze film.

Mijn Cijfer: 6


The Realsteal

Een verhaal dat zich afspeelt in het jaar 2020, waar robotboxen een populaire sport is. Charlie komt rond van weddenschappen voor gevechten met zijn zelfgemaakte robot, maar echt een ster is hij daar niet in. De pleuris breekt uit als zijn op afstand bestuurbare machine in een stierengevecht om zeep wordt geholpen en hij kort erna te horen krijgt dat het zoontje dat hij elf jaar geleden verwekte geen moeder meer heeft. Charlie verkoopt letterlijk de voogdij aan de oom en tante van Max, maar moet tijdens de zomer nog wel op het ventje passen. Natuurlijk is het niet meteen koek en ei tussen de twee. Maar als Max ontdekt dat zijn vader voor zijn werk robots laat boksen, groeit de interesse.

Mijn mening:

Ik vond het een hele leuke film. Mooie effecten zijn er in gebruikt. Je weet al vrij snel hoe het verhaal zou eindigen maar deze film houdt je toch tot het einde in zijn greep. Het mooie van de film is dat je ziet hoe de band tussen vader en zoon groeit door middel van de robot. Ik raad deze film zeker aan om te zien, hier in Nederland heeft de film ook een Disney stempel gekregen omdat het echt een familiefilm is, met mooie spannende spectaculaire effecten erin.

Mijn cijfer: 8

Dreamhouse

De succesvolle uitgever Will Atenton stopt met zijn baan in New York om, samen met zijn vrouw Libby en twee dochters, te verhuizen naar een schilderachtig dorpje in New England. Maar dan komen ze erachter dat in hun perfecte huis een moeder en haar kinderen zijn vermoord. Het hele dorp is van mening dat haar man, de enige overlevende, de dader is. Wanneer Will deze tragedie onderzoekt, komt zijn enige aanwijzing van Ann Paterson. Zij is een buurvrouw die goed bevriend was met de familie. Will en Ann proberen samen het verontrustende mysterie op te lossen.

Mijn mening:

ik vond het een aparte film, er zat weinig spanning in. En als je de trailer al gezien heb, heb je eigenlijk de meeste van de film al gezien en dat is erg jammer. Ik ben erg dus niet erg enthousiast over.

mijn cijfer: 5


Abduction

Wat zou je doen als je je eigen foto op een site met vermiste personen zou zien? Het overkomt Nathan Harper, die op zoek gaat naar zijn ware identiteit en er al snel achterkomt dat zijn ouders totaal andere mensen zijn dan dat ze beweren. Wanneer de politie en de regering dan achter hem aan komt, zal Nathan in een race tegen de klok op zoek moeten naar de waarheid.

Mijn mening:

Een beetje teleurgesteld was ik na het eind. Het is niet een super slechte film ofzo maar om eerlijk te zijn had de acteerkunsten wel wat beter gekund, Taylor speelt bijvoorbeeld in Twilight echt super goed en hier was het toch wel wat minder maar ook zeker zijn tegenspelers hadden wat extra lesjes kunnen gebruiken voor deze film. Het is ook echt typisch een 13 in een dozijn film en dat is gewoon zo jammer! Hier kan ik dus kort over zijn, als je van een 13 in een dozijn film houdt, waarvan je de einde al kan bedenken voor dat het zover is dan is het maybe wat voor jou, ik wil niet zeggen dat ik hem super slecht vond nee heb wel slechtere gezien! Hij was oke maar had gewoon veel meer van verwacht.

mijn cijfer: 5,5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten